بسمه تعالی
منشور اخلاقی کارکنان شرکت ” شیر و گوشت زاگرس شهرکرد “
رَأْسُ الْعِلْمِ التَّمْییزُ بَیْنَ الاَْخْلاقِ وَ اِظْهارُ مَحْمودِها وَ قَمْعُ مَذْمومِها
بالاترین درجه دانایى، تشخیص اخلاق از یکدیگر و آشکار کردن اخلاق پسندیده و سرکوب اخلاق ناپسند است. (امام علی (ع)، غررالحکم، ح ۵۲۶۷)
روحیه خدمتگزاری، خاکساری و تواضع در مقابل مردم را برای خودتان حفظ کنید که این نعمت بزرگی است.
حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)
ما مدیران و کارکنان شرکت ” شیر و گوشت زاگرس شهرکرد “، با ایمان به اراده خداوند سبحان و با هدف جلب رضایت مشتریان و ذی نفعان عزیز، خود را پایبند به منشور اخلاقی زیر می دانیم:
سلامت اخلاقی:
- به حریم زندگی خانوادگی و خصوصی همکاران، مشتریان و مراجعه کنندگان احترام گذاشته و ارتباطات کاری خود را در چارچوب اخلاقی و ارزشی جامعه تنظیم کنیم.
- ارزشهای دینی، فرهنگی، ملی و عرفی را در آراستگی، متانت، ظاهر، حجاب و پوشش خود به صورت کامل رعایت کنیم.
- روحیه کار جمعی را در خود تقویت کنیم و در انجام فعالیتهای گروهی، مشارکت جو و مشارکت پذیر باشیم .
- در تعاملات و رفتارهای خود با سایر افراد از قبیل مافوق ها ، زیردستان ، همکاران و مراجعان باید احترام آنان را حفظ نماییم، به انتظارات و احساسات دیگران اهمیت قائل شده و برمبنای اعتماد به طرف مقابل عمل کنیم .
- رعایت اعتدال و توازن بین زندگی شغلی و خانوادگی داشته باشیم.
- در رفتار و گفتار خود صداقت و درستی پیشه سازیم و از هر گونه اقدام غیر اخلاقی (نظیر شایعه پراکنی، تخریب دیگران، تهمت و افترا، تحقیر، دروغ، انتقال اطلاعات به خارج شرکت و …) که روحیه اعتماد، همکاری و صمیمیت را در محیط کار تضعیف کند یا به اعتبار و وجهه شرکت خللی رساند، خودداری کنیم.
- در ساعات کاری، از انجام فعالیتهای شخصی، تماس های تلفنی شخصی طولانی مدت و مکرر و ارتباطات نادرست اجتناب ورزیم.
- انجام امور محول در کوتاهترین زمان ممکن و با حداکثر کیفیت را در سر لوحه فعالیت های خویش قرار داده و با رعایت ادب، صبر و گشاده رویی در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنیم.
- باید نسبت به دستگاه متبوع خود و اهداف، مأموریتها و ضوابط آن متعهد و وفادار باشیم و با علاقه مندی و تمام توان از طریق انجام صحیح وظایف، مسئولیت های شغلی و سازمانی در راستای تحقق اهداف و مأموریتهای سازمان تلاش نماییم.
تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری:
- در محدوده وظایف شغلی، اطلاعات و راهنمایهای لازم و مناسب به ارباب رجوع ارایه و در زمینه خدمات ، شفاف سازی صورت دهیم.
- به ارباب رجوع احترام گذاشته و دراستقبال و صحبت با آنان گشاده رو باشیم.
پایبندی به رعایت قوانین و مقررات:
- نظم و انضباط کاری را رعایت کرده، وقت شناس، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشیم.
- با پرهیز از هرگونه اسراف؛ امکانات و تجهیزات اداری را امانتی نزد خود تلقی و در حسن استفاده از آنها، نهایت سعی خود را بهکار گرفته و کاربرد شخصی و غیراداری از آنها را امری غیراخلاقی بدانیم.
- با رعایت و اجرای کامل قوانین، مقررات و ضوابط سازمانی و پرهیز از هرگونه سوء استفاده از موقعیت شغلی و تبعیض در تعاملات و ارتباطات کاری، در حفظ اطلاعات و اسرار شرکت و رعایت اصل راز داری و محرمانگی اطلاعات بکوشیم.
مسئولیت اجتماعی:
- به عنوان یکی از اعضای خانواده بنیاد مستعضفعان و به عنوان یک وظیفه اخلاقی و ملی، با تلاش و کوشش مستمر و گروهی، در جهت اعتلای ایران اسلامی و ایجاد کشوری آباد و سرفراز بکوشیم.
- کمک به همنوعان و افراد نیازمند را در سرلوحه اصول اخلاقی خود قرار داده و از هرگونه تلاش برای محرومیت زدایی و بهبود وضعیت نیازمندان دریغ نورزیم.
- با استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از هرز رفتن منابع طبیعی و برگشت دوباره مواد به چرخه تولید، حافظ محیط زیست باشیم.
رشد و تعالی فردی و سازمانی:
- در جهت افزایش دانش و مهارت های شغلی کوشش نماییم.
- با حضور مستمر در دورههای آموزشی و با تمرکز بر اصل یادگیری مداوم، در آمادهسازی و پرورش استعدادهای خود در مسیر ارتقای سازمان بکوشیم.
- دانش، پژوهش، تحقیق، خلاقیت و نوآوری را زمینهساز تحقق اهداف شرکت دانسته و از این اهرم قدرتمند در مسیر توانمندسازی و کسب موفقیت استفاده کنیم.
- دانش، تجربه و توانمندیهای خود را با سعه صدر در اختیار همکاران قرار داده و در ارتقاء توانمندیهای آنان کوشا باشیم.
بیـا تا جهان را به بـد نسپریم به کوشش همه دست نیکی بریم
نبـاشد همـه نیک و بد پایـدار همان بـه که نیکی بود یادگـار