حدود یک گاجیلیون[1] محصول مختلف برای پرورش گوساله در بازار وجود دارد. آنها ادعا می‌کنند که گوساله‌های شما را سالم‌تر نگه می‌دارند، آنها را بزرگ‌تر و قوی‌تر می‌کنند ودر سن دو سالگی انها را به یک مولد تبدیل خواهند کرد و در نهایت وارد گله شیری می‌شوند. ما ژل های آنتی بادی، پودر زغال چوب، پروبیوتیک ها و تقویت کننده های آغوز را خریداری کرده ایم. ما جایگزین‌های شیر با بالانس های متفاوتی را آزمایش کرده‌ایم،تقریباً هر استارتر گوساله ای را که در دسترس ما بود امتحان کردیم، و هر محصول جدیدی را که فروشنده‌ها در طول سال‌ها به ما فروخته‌اند، خریداری کرده‌ایم. و میدونی چی یاد گرفتم؟در حالی که برخی از محصولات به نظر می رسید برای مدتی کمک کند، صادقانه، همیشه به بازگشت به اصول اولیه مربوط می شود.

   اگر شما یک دامدار هستید، منظور من را می دانید. تغذیه گوساله ها با مقدار مناسبی از آغوز تمیز و با کیفیت در اسرع وقت بسیار مهم است. در اینجا متذکر می شوم که مدیریت آغوز کار بزرگی است. ما یک قوطی شیر داریم که فقط برای آغوز استفاده می شود و تا زمانی که نیاز باشد تمیز، ضدعفونی شده و جدا نگه داشته می شود. سپس، هر واکسنی که انتخاب می کنید برای ارائه به گاو و گوساله وجود دارد. ما در اینجا بسیار مینیمالیستی هستیم. تنها واکسنی که به گوساله های خود می زنیم واکسن بینی برای مشکلات تنفسی است. سپس، آنها برای زندگی به یک محیط تمیز، گرم و دارای تهویه مناسب نیاز دارند.

   بله، این پاراگراف ساده‌سازی بزرگی از کاری است که می‌تواند یکی از ناامیدکننده‌ترین مشاغل در فارم باشد. اما بالاتر از همه اینها، آیا می دانید که من فکر می کنم شماره یک، هر برنامه خوب گوساله چیست؟ ثبات[2] ، به طور ویژه، ثبات در مورد تغذیه، نگهداری و درمان گوساله های شما. این برای ما غیرعادی نیست که یک گوساله را قبل از اینکه واقعاً علائم فیزیکی اسهال را نشان دهد، پیدا کنیم. همه به خاطر متن یا یادداشتی است که گفته شده است”کیهانی کمی دور به نظر می رسد”

   ثبات در سالن نیز مفید است. آخر هفته گذشته، دو گاو ورم پستان را پیدا کردم که علائم ظاهری بیماری را نشان نمی دادند و سه گاو در گرما یک ساعت قبل از اینکه گرمازده شوند، فقط به این دلیل که گاوهایم را می شناسم. من می‌دانم که در گله‌های بزرگ‌تر اغلب بیشتر به اعداد و سیستم‌های موجود برای گرفتن این نوع چیزها تکیه می‌کنید. اما هنوز فکر می کنم ارزش این را دارد که کسی در اطراف گاوها باشد که گاوها را بشناسد و دوست داشته باشد.

   به خاطر اینکه گاوهایم را خانم خطاب میکردم مسخره میشدم و جوری با آنها صحبت میکردم انگار میخواهند جواب من را بدهند. و صادقانه بگویم، من خجالت نمی‌کشم اعتراف کنم که حداقل به اندازه عکس‌های خواهرزاده و برادرزاده‌ام، عکس‌های گاو در گوشی خود دارم. اما آیا این دقیقاً همان شخصی نیست که می خواهید از گاوهای خود مراقبت کنید؟ این شخصی است که به او اعتماد دارید تا با مراقبت و احترامی که سزاوار آن است با آنها(گاوها) رفتار کند.

منبع : هوردز دیری من

ترجمه: شیرزادی، واحد تحقیق و توسعه شیر و گوشت زاگرس


[1] اشاره به عدد خاصی ندارد و به طنز به مقدار زیادی یا بینهایت از چیزی گفته میشود

[2] Consistency

  • مدیر سامانه
  • اسفند 7, 1402
  • 76 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه