جو لارنس در طول وبینار Cornell Cooperative Extension گفت که علوفه های عالی پایه و اساس مدیریت دقیق خوراک هستند. این به این دلیل است که کیفیت علوفه های بومی مزرعه، ترکیب جیره را تعیین می کند.هنگامی که کیفیت علوفه در فارم بالا باشد میتوان از علوفه با سطح بالاتر در جیره استفاده کرد که این کار باعث کاهش IOFC خواهد شد. او ادامه داد که بخش کلیدی در تغذیه گاوها به حداکثر رساندن IOFC  است. در فارم میتوانیم در صورت عدم کفایت کیفیت علوفه آن ها را با مواد دیگر جایگزین کنیم ولی این مواد اغلب گران هستند. و لارنس خاطرنشان کرد که غلات هرگز نمی توانند شکاف تغذیه ای ناشی از کیفیت پایین علوفه را جبران کنند. بنابراین، چگونه یک مزرعه یک پایه علوفه قوی ایجاد می کند؟لورنس تاکید کرد: آنها را در مرحله مناسب برداشت و به خوبی ذخیره کنید.

   وقتی نوبت به برداشت می‌رسد، به‌ویژه یونجه‌های ما در سیستم‌های چند برش، باید زیرک باشیم.  او اشاره کرد که باید توانایی مدیریت کیفیت و موجودی علوفه را داشته باشیم که این امر با برداشت یونجه در مرحله بلوغ مناسب امکان پذیر خواهد بود.

   لارنس به مزارع  توصیه کرد که برداشت از هر هکتار خوراک با کیفیت بالا را هدف قرار دهند. با این طرز فکر وارد فصل زراعی نشوید که کدام مزارع تولید ضعیفی دارند یا با کیفیت پایین برداشت می شوند. در عوض، اجازه دهید چالش‌های غیرقابل کنترلی که در طول مسیر با آن مواجه خواهید شد – مسائلی مانند مشکلات آب‌وهوا و تجهیزات – تعیین کنند که چه خوراکی برای حیوانات غیرشیرده تعیین می‌شود. برای برخی از جزئیات، لارنس یادآور شد که بلوغ در مرحله برداشت یکی از مهم‌ترین تأثیرات بر کیفیت سیلوی ذرت را دارد. ماده خشک کل گیاه و بلوغ دانه را از نزدیک بررسی کنید. در حین برداشت، به طول برش، ارتفاع برش و امتیازفرآوری دانه فکر کنید تا خوراک با کیفیت بالا تهیه کنید. بلوغ همچنین برای محصولات یونجه، به ویژه در اولین برش، یک نقطه بحرانی است، زیرا بر قابلیت هضم فیبر تأثیر می گذارد. لارنس افزود، همچنین هنگام برداشت، مراقب بهداشت محصول باشید.

تلاش خود را حفظ کنید

   هم برداشت و هم ذخیره سازی باید برای تغذیه جیره ای که گاو می تواند به خوبی از آن استفاده کند عالی باشد. یک برداشت عالی در صورت نگهداری(انبار داری یا سیلو کردن) نادرست هدر می رود. او توصیه کرد که مکان‌های نگهداری جداگانه برای خوراک‌های مختلف یا سطوح کیفی مختلف داشته باشید تا بتوان از مواد مناسب استفاده کرد. چگالی ذخیره سازی را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که توده سیلو به خوبی پوشانده شده است تا اکسیژن از آن خارج شود. تمام شدن خوراک[1] همیشه یک زمان بحرانی است زیرا ما در حال معرفی مجدد اکسیژن به یک خوراک تخمیر شده و پایدار هستیم. اگر هنگام سیلو شدن خوراک، تبادلاتی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد در فیدآوت با چالش هایی مواجه خواهد شد. بهینه سازی خوراک هایی که کپک زده یا در جیره رو به زوال هستند، سخت است. لارنس توصیه می کند که از سیلو کردن نمونه برداری کنید تا بدانید با چه چیزی شروع می کنید. این به شما زمان می دهد تا برنامه ای برای استفاده از خوراک تهیه کنید. سپس، هنگامی که شروع به تغذیه کردید، نمونه برداری را ادامه دهید.

   در نهایت، لارنس اشاره کرد که تفسیرهای مختلفی از کیفیت علوفه وجود دارد. این ماده از هر دو فاکتور کیفیت تغذیه ای، مانند آنچه در تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی گزارش شده، و فاکتورهای ارزش خوراکی که در مزرعه دیده می شود، تشکیل شده است. آنچه به کیفیت علوفه می انجامد داشتن کیفیت مناسب برای حیوانات مناسب است.. این تغذیه دقیق است.

منبع: هوردز دیری من

ترجمه: شیرزادی، واحد تحقیق وتوسعه شیر و گوشت زاگرس


[1] Feedout

  • مدیر سامانه
  • اسفند 4, 1402
  • 8 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه